Skip navigation

Category Archives: obezite


Sabahları kalkınca hiç kendimle barışık olmuyorum ben. Bu hiç iyi bir şey değil ama n’apim öyle. Uykulu uykulu aynaya bile doğru dürüst bakamazken, çok güzelim, çok iyiyim, süperim nasıl denir hiç yapamadım:)) Aslında öyle olmak lazım. Sanırım bende bazı hormonlar eksik, mesela endorfin. Bu hormonu çoğaltmanın yolu ölesiye spor değil, sadece biraz ve sürekli egzersizi hayatımıza katmak gerekiyor. Kendimizi iyi hissetmenin yolu bu gibi… Benim de 5-6 kilo vermem lazım. Bu gün tv.de Haluk Saçaklı, Ebru ‘ liye konuktu. Bu doktoru sevdim ben. Ebru ‘ ya da artık sinir olmuyorum. Çünkü bazı şeyleri insanın kafasına soka soka öyle bir söyleyişi var ki benim gibi üşengeçleri bile uyarıyor. Doğruya doğru yani…Platesi kaçırdım ama doktorun kilo kontrolu ile söyledikleri aklıma yazıldı. Unutmadan da burada yazacağım. Anladım ki eskiden kilo sorunu olmayan ben yaşım gereği yavaşlayan metobolizmamın kurbanıyım. Zaten metobolizma 30 yaşından itibaren yüzde 3, daha ilerki yaşlarda yüzde 12 yavaşlıyormuş. Şimdi gelelim yaşam kalitemizi düzeltip ve kilomuzu kontrol etmenin püf noktalarına. Anladığım bir gerçek var ki ben bunların birini belki biraz yapıyormuşum. Durum vahim yani. Belki de bunları yaparsak kendimizi daha mutlu ve zinde hissedip, bu arada da diyetsiz miyetsiz kilo vericez kimbilir

1- Sabah kalkıyoruz, oda sıcaklığında bir bardak su içiyoruz .(Yemek borumuzu yıkamak için. )
2- Esneme hareketleri, strecing veya dumble kaldırma (su dolu şişede olabilir) Kasları uzatmak için.
3- Camı aç ve burundan alıp, ağızdan vererek 10 nefes ( Günde 3 kere) kana oksijen sağlamak için. Nefes alırken 5′ e kadar, verirken 6′ ya kadar say. Yani daha yavaş nefes ver.
4- Diyet yapmadan günlük kalorini alıyorsun. Ekmeğini 3-4 zeytinini yiyorsun. Kahvaltını ediyorsun yani. Yemeklerde de ekmeğini veya makarnanı veya pilavını yememezlik etmiyorsun. Sabah yağ ihtiyacını almadıysan öğleyin salatana mutlaka az yağ koy.
5- Günde 3 kere’ ye bölüp 4 kayısı, 6 – 7 fındık veya kara üzüm veya 2 ceviz yiyorsun.
6- Su ihtiyacını güne dağıtıyorsun 7-8 bardak. Çay- kahve sayılmıyor, bitki çayları sayılıyor. Gençsen yemek arasında su içebilirsin, yaşlı ve mide sorunun varsa yemek dışında iç. Yemeğe başlamadan tok hissettirmek için normal sıcaklıkta su iç.
7- Yataktan kalkar kalkmaz adım ölçerini ( padometre ) beline tak ( edinin ) günde 10 bin adım yapman gerekiyor. Haftada 3-4 kere 30 dakikalık tempolu yürüyüşün olsun. Yürüyüş ve egzersiz yapınca kilo verememek söz konusu değilmiş.
8- Bilgisayarın başında 1 saatten fazla oturma kalk bi dolaş 1 saatten fazla kalınca yağlanılıyormuş.
9- Meyve yedikten sonra limonlu su iç ki şekerin dengelensin.
10- Geç yatma ki uykun kaliteli olsun. Zaten yaşlanınca uyku ihtiyacı azalıyor. Işıkta uyuma! vücut gündüz sanmasın. Çok geç yatınca vücut sabah moduna geçiyor o yüzden sabahları berbat kalkıyorsun ( ben ) .Aslında 7-8 saat uyku yeterli.
11- Tatlı bir şeyler yemenin en uygun zamanı akşam üstüleri.
12- Plates gibi egzersizlerden 1 saat önce 1 bardak limonlu – soğuk su için yağları eritiyor.
13 – Gece yatmadan 1 bardak normal sıcaklıkta su iç ki vücudun onu özümsesin.
14- Stresini kontrol et yani stresin varsa bile bunları yaparsan işe yarıyor. Böyle yani çok iyi dinlemişim valla…

Reklamlar