Skip navigation

Category Archives: Kafamın köşesindekiler-Haşimoto troidi

Herkesin bir takıntısı vardır. Bende yanımda hastalık lafı edilmesinden hoşlanmıyorum. Panik olup kafaya takmaktansa dinlememeye çalışıp, geçiştirmek istiyorum. Son senelerde ailemdeki sağlık sorunlarıyla o kadar çok uğraştım ki, annemi kaybettikten sonra da televizyondaki sağlık programlarını bile izleyemez oldum. Doktor değiliz ama, her anne gibi ev doktorluğu var yani… Aslında insan kendi vücudu ile ilgili bazı sinyalleri kendisi daha iyi biliyor. Bunları açık açık doktorlara anlatmazsak zaten onlar da yanılabiliyorlar. Önemli bir rahatsızlıkta en azından başka bir doktorla ve internetten ( güvenilir sitelerden) araştırarak teyid etmek lazım. Hoş bazen fazla bilgili olmakta iyi bir şey değil amma… konu hakkında bilgi sahibi olmak gereksiz tahlil ve araştırmalara karşı uyanık olmaya yarıyor. Ben şimdi dünkü Kelebek gazetesinin Yaşam Reçeteleri sayfasında bahsedilen Haşimoto hastalığından bahsetmek istiyorum. Ben de bir Haşimoto hastasıyım. Bu hastalık herhangi bir tahlil sırasında tesadüfen ortaya çıkabiliyor. Troid hormonlarınızda ve trigleserit seviyenizde bir anormallik varsa oto antikor tahlilleri ile de bu kanı güçlendiriliyor. Hayat boyu troid hormonu almayı gerektiren bu rahatsızlık, bağışıklık sisteminin vücudun ürettiği troid hormonunu yabancı algılayıp onu yok etmesinden kaynaklanan genetik eğilimli çoğunlukla bir orta yaş hastalığı. Tabii ki genç yaştada ve ilerki yaşlarda da rastlanabiliyor. Bağışıklık sisteminin çılgınlığı da denilen ve adını bu hastalığı ilk tarif eden Dr. Haşimoto’ nun adından alan bu hastalığa en çok kadınlarda rastlanıyor. Bilmenizde yarar var biliyorsanız da hatırlamanızda… Troid bezi kelebek şeklinde , minik ve bütün vücudu idare eden çok önemli bir organ. Bu organın işlevlerinin bu gibi durumlarla bozulması halinde troid bezinde deformasyon, nodüller ve yanı sıra halsizlik, cilt ve saç kuruluğu, depresyon, çarpıntı vb. belirtiler veriyor. Bu belirtiler başka hastalıklarda da görülebilen belirtilerle kolaylıkla karıştırılabiliniyor. Haşimoto hastalığı teşhis edilince de korkulmaması gereken ama izlenmesi zorunlu bir sağlık sorunu. Ayrıca bu rahatsızlıkta iyotlu tuz ve iyot içeren yiyeceklerden ( lahana gibi) uzak kalmakta yarar var. Tedavi edilmediği yada tedaviye uyulmadığı takdirde ileri derece de depresyon ve de erken bunamaya bile sebep olabiliyor. Psikolojik durumu da etkilediği için iniş çıkışlarınız varsa, siz siz olun psikologa gitmeden önce troid hormonlarınıza bir baktırın.
Reklamlar